01 November 2009

Ujian Allah

Sesungguhnye amat besar ujian yang Allah berikan padaku....malam jumaat lalu, aku terima panggilan telefon daripada ibuku menyatakan ayah aku diserang strok...sgguh tersentak hati aku mendengar perkhabaran dari ibuku...Ya Allah.....kenapalah ayah aku terima dugaan sehebat ini.....terus aku bgtau suamiku...dan pada mlm itu juga kami bertolak ke Jerteh...sebaik sampai di rumahku, aku sebak melihat ayahku terlantar, dah tak boleh bergerak langsung....aku mendapatkan ayahku...menangis dia apabila melihat aku pulang...kugenggam tangannya yang sudah lemah....sayu hatiku....dia menggenggam erat tanganku....seperti tak mahu melepaskan tanganku....dia panggil anakku "Sofea"....smbil memegang erat tangan sofea....Ya Allah...aku tidak mampu menahan air mataku ini....aku tidak mahu menangis depan dia, tapi aku kalah...aku terpaksa juga menitiskan air mataku yang sudah lama aku tahan daripada jatuh...keesokan harinya tangan ayahku sudah tidak mampu menggenggam atau memegang sesuatu...sgguh cepat keadaan itu berlaku...aku tidak sanggup melihatnye dalam keadaan seperti itu...Ya Allah...Engkau sembuhkan penyakit ayahku....

5 comments:

  1. sue, be strong...banyakkan sabar...semoga ayah sue cepat sembuh..

    ReplyDelete
  2. terima kasih jue...hanya Allah je tahu mcm mana perasaan sue..tak sanggup tgk dia dlm keadaan mcm tu jue..

    ReplyDelete
  3. sabar sue..banyak-banyakkan berdoa semoga ayah sue cepat sembuh..mintalah pada DIA..sesungguhnye DIAlah yang Maha Berkuasa lg Maha Mengetahui..

    ReplyDelete
  4. time kasih zie...mudah-mudahan ayah saya cepat sembuh dan saya boleh bergurau dengan dia seperti biasa

    ReplyDelete
  5. kuatkan semangat,
    tabahkan hati tuk beri kekuatan
    pd ayah wss...klu tak ayah wss pun
    x kuat..

    ReplyDelete