22 July 2009

sahabat

sukar utk digambarkan maksud sebenar sahabat....ntah la...kdg2 aku rasa sahabat boleh membuatkan hidup aku hepi, kdg2 menyakitkan hati...sukar utk kita tafsirkan peribadi seseorang sahabat...pendapat sahaja sudah membezakan peribadi sabahat itu sendiri..bila sudah lama bersahabat aku sudah dapat menilai mcm mana peribadi seseorang...dari segi percakapan, dari segi pergaulan, dari segi kelakuan...semuanyelah...ada yang ego...ada yang terlalu suka meng'expose'kan diri, ada yg suka mengkritik org lain tp tak sedar diri sendiri belum tentu betul....dan byk lg la ragam sahabat ni...ada jugak yg baik kat depan tp kat belakang lain..ini yg paling aku tak suka....bg aku, kalau tak suka, tak payah la nak berkawan terus...senang citer...tak payah la nak pura-pura...ini hanya merugikan diri sendiri jer...kdg2 ada jugak tiba2 terasa diri ini tak disukai oleh sahabat..seolah-olah org berkawan dengan kita kerana terpaksa...ada sahabat yg suka berkawan dgn org byk duit, org cantik...so, bila org tak cantik mcm aku ni, manalah ada org nak bersahabat...aahhh...peduli ape....lantak korang la...yang penting aku tak mintak duit dgn korang..

No comments:

Post a Comment