30 September 2009

Angan-angan Mat Jenin

Dalam kepala aku ni banyak benda yang aku fikir...nak beli itu, nk beli ini...tapi bila la agaknye yer....banyak benda yang tak settle lagi, terutamanya rumah aku la..kalu ikutkan hati semua benda aku nak...

Antara senarai barang-barang rumah:
1. Peti Ais (yang utama ni)
2. Mesin basuh automatik
3. Microwave
4. Sofa
5. Vakuum
6. Karpet
7. Meja makan
8. TV 37 inci yang flat skrin tu
9. Almari tmpt letak TV
10. Kabinet dapur
11. Kabinet dalam bilik
12. Katil baru
13. Almari solek baru

Lepas tu nk pasang jubin kat dlm rumah, nk pasang aircond dalam bilik, nk pasang siling, nak letak cermin yang cnatik tu kat sinki ruang tamu, nk pasang kipas yang cantik tu, lampu yang cantik, alahai....banyaknye nk pasang...duit xde sesen pun...berangan je lebih....pastu pulak, nk buat rumah tu jadi 2 tingkat...semua bilik pindah atas, kat bwh hanya ruang tamu, bg luas skit ruang tamu dgn dapur, utk jamuan atau kenduri...hehehe....

Then, untuk diri sendiri plak:
1. Nak beli gelang emas
2. Rantai emas
3. Subang emas
4. Sandal 3,4 pasang lg
5. Handbag kalo dapat satu lg pun dh cukup
6. Beg duit
7. Blaus (sebanyak yang boleh)
8. Jeans Levi's
9. Tudung (sebanyak yang boleh)
10. Perfume
11. Nak buat baju kurung moden banyak-banyak
12. Yang last nk beli kereta....(yang ni kena tggu jadi jutawan)

Untuk sofea ada gak:
1. Nak beli gelang dan rantai emas yang baru utk sofea
2. Nak buat loket huruf RS, utk sofea 1, utk ibu 1 dan lain kali kalo sofea ada adik pompuan, utk adik dia pun sama RS gak

Semuanya adalah angan-angan yang boleh dicapai atau tak, wallahualam...insyaAllah...rezeki ada di mana-mana...mana tahu aku jadi kaya...aku mmg nak kaya...hari-hari sebut pasti aku akan jadi kaya...cuma lambat dgn cepat jer..

No comments:

Post a Comment